Via praktijkleren vindt u gemotiveerde en loyale werknemers. Juist voor u als werkgever in de horeca is dit de manier om uw personeelstekort op te lossen.

Een grote groep werkzoekenden en werkenden heeft namelijk geen startkwalificatie om in de horeca aan de slag te aan, maar dit maakt hen niet minder gemotiveerd of minder waardevol. Ook deze mensen, of misschien wel júíst deze mensen, hebben kwaliteiten die in de horecasector goed van pas komen. Of u nu een restaurant hebt of een snackbar, via praktijkleren kunnen zij vaardigheden aanleren of verbeteren en tegelijkertijd ervaring opdoen bij u op de werkvloer.

Door te investeren in (potentiële) werknemers via praktijkleren creëert u meer loyaliteit en motivatie bij het personeel. Het kan hierbij gaan om het aannemen van nieuw personeel via praktijkeren, maar ook om bijscholing van bestaande werknemers. Het resultaat: uw personeel zal langer bij u blijven werken. Wij helpen u graag dit te realiseren.

  • Gemotiveerde werknemers

  • Plaatsing is maatwerk

  • Tegemoetkoming in de kosten

  • Duurzaam personeel

Uw vraag als werkgever is leidend, doordat u vooraf betrokken bent bij het vaststellen van de gewenste vaardigheden van de toekomstige werknemer.
U maakt kennis met een potentiële werknemer en biedt een baan aan nadat u heeft vastgesteld dat deze persoon voldoet aan de gestelde eisen.

Hoe werkt praktijkleren in de horeca?

  1. U wordt als werkgever gematcht met een werkzoekende/werknemer die past bij de beschikbare werkplek. Gezamenlijk wordt bekeken welke vaardigheden er nodig zijn om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de beoogde werkplek.
  2. U kunt gedurende dit traject invloed uitoefenen op het leerwerktraject bij het desbetreffende ontwikkelbedrijf in de regio. Op deze manier bouwt u gezamenlijk aan een optimaal leertraject en een optimale verbinding met uw organisatie.
  3. De (potentiële) werknemer krijgt een praktijkopleidingstraject waarbinnen hij of zij praktische vaardigheden in de keuken opdoet.
  4. Daarna leert hij of zij werknemersvaardigheden bij u op de werkvloer. Als werkgever in de horeca krijgt u dan ook een getrainde en gemotiveerde werknemer die weet waar hij of zij aan begint.
  5. Na de opgedane ervaring en persoonlijke begeleiding, heeft u een opgeleide, loyale en gemotiveerde werknemer in dienst.
  6. Waar mensen niet in staat zijn 100% productiviteit te leveren als gevolg van beperking, is er de mogelijkheid om subsidie te krijgen.

Succesverhalen in de horeca

Personeel vinden is al lastig, zeker gemotiveerd en loyaal personeel. Daar liep Shalina, Department manager McOpCo van McDonald’s, ook tegenaan. Shalina is in contact gekomen met Martin en Tim over praktijkleren en zo is Majdi aangenomen bij McDonald’s. Hij doet het zo goed, dat hij zelfs werknemer van de maand is geworden. Bekijk zijn hele verhaal in de video.

Heeft u ook hulp nodig bij het vinden van gemotiveerd en loyaal personeel? Neem dan gerust contact met ons op, dan bespreken we de mogelijkheden die bij u passen.

Wij helpen u met het opleiden van gemotiveerde mensen en hen klaar te stomen voor in de praktijk. Hiervoor staat maatwerk en begeleiding centraal. Want elke werkgever én potentiële werknemer is uniek, met ieder eigen behoeftes. Praktijkleren kan ingezet worden voor scholing, omscholing of bijscholing.

Neem contact op voor meer informatie over praktijkleren

  • Geef aan wanneer u bereikbaar bent